Egyéb

WA trip –> 21-24. nap (Days 21-24)

Sziasztok. Papi örül. Kényszerpihenőt kellett beiktatni. Hosszabbítani kellett (és nagyon remélem hogy csak egy napot) a Broome-i kempingben, mert tegnap becsókoltam valami vírust. Három óra alatt nyírt ki. Papi cserélgette a hidegvizes törcit az éjszaka. Most jövök a dokitól még mindig 38 fokos hőemelkedésem van. Remélem holnap folytatni tudjuk az ütemtervet.

Szóval négy éjszaka Broome-ban. Még itt vagyunk. Kezdek jobban lenni. Most épp arra várunk, hogy a defektes kereket kicseréljék, így gyors grupizom az elmúlt 4 napot. Broome egy nagyon szép kisváros gyönyörű tengerparttal.

A szokásos térkép. Piros Derby-ből Broome-ba megtett út az első napon. Aztán csak Broome-ban és környékén csatangoltunk. A kék útvonal a hétfői egész napos túra a vízszintes vízeséshez. A szaggatott utak hidroplánnal, aztán csónakos túra a vízesésnél majd 4WD busszal vissza Broome-ba.

Red= from Derby to Broome, Dashed blue= flying to Horizontal Falls plus boat trip to the Falls, Green= 4WD bus trip back to Broome

Broome-ban szerencsére sikerült elkapni a lépcsőket a Holdba. Kuglizzatok rá: staircase to the moon. Profi képeket láttok majd a neten. Minden hónapban 3 alkalommal látható. Telihold, apály kell ahhoz hogy a mocsáron láthatóvá váljon a lépcső. Nagyon szép volt élőben. A Hold egy nagy narancssárga gömböc volt!

Staircase to the Moon

A Cable Beach-en van a naplementés tevegelés. Minden nap délután 3-tól este 6-ig “dolgoznak” a tevék. A sárga, a kék és a piros csapat.

Indulnak a pirosak melózni

Broome, Cable Beach

Aztán elmentünk 130 millió éves dinoszaurusz lábnyomra és második világháborús repülőgéproncsra vadászni. A dinó lábnyomokat megtaláltuk, de csak apálykor lehet látni őket. A roncsot sajnos nem mert extrém apály kell hozzá és az ebben a 4 napban nem volt.

A túra a vízszintes vízeséshez nagyon profin meg van szervezve. Reggel 5:45-kor mindenki megkapta a dögcéduláját, hogy tudják azonosítani ha…

A dögcédulám!
Ezzel repültünk
Horizontal Falls from the air

Két tengerszoroson préselődik át a víz. Az egyik 20m a másik 7,5m széles. Hat óránként változik az irány. Ki-be. Kb van egy perc amikor teljesen kiegyenlítődik a vízszint, aztán zubog megint. Először a 20m szélesen mentünk át csónakkal, 7,5m-esen még nem tudtunk. Aztán a nagy szél miatt fél óra késéssel indult vissza a gépünk mert a busznak át kellett menni a csendesebb reptérre, ezért minket másodszor is kivittek csónakkal a vízeséshez és akkor már a 7,5m-es szoroson is biztonságos volt az átkelés.

Az egyik hajó készül átmenni a szoroson. a szürke csík a vízszint!

A telepített platformon ment a nép szórakoztatása. Cápaetetés és úszás a cápákkal. A háton úszó cápa végig így nyomult. Azt hitte ha közelebb van a szája a víz felszínhez több kaja jut neki.

Útban vissza
Őslakosok által épített halcsapdák…
Átszálltunk erre a buszra és vissza buszoztunk Broome-ba.

Útközben két helyen megálltunk. Cape Leveque, ami türkizkék vízéről, fehér homokjáról és vörös szikláiról híres. Aztán megnéztünk egy 100 éve a német trappista szerzetesek által épített templomot, amit gyöngykagylókkal díszítettek. Az egész oltár kagylókból áll.

Kívülről semmi csicsa.
Az oltár
Padlómozaik kagylóhéjakból

Majd meglátogattunk egy vízi farmot, amit őslakosok üzemeltetnek. Sérült állatokat mentenek és eresztenek vissza. Szotyi 10 éves. Nemsokára visszaengedik.

Imádja ha a hátát vakargatják.
Kerékcserére várva. Jön a dagály.
Amig blogoltam meg is érkezett a dagály. Ja és a vasárnapi kézműves piacon kaptam egy csajos kalapot, hogy ne mindig a legyes legyen a fejemen, amit már több mint 10 éve nyúzok.

Átvettük a kereket. Papi tette volna fel, hogy azt koptassuk. Erre leesett a frissen feltett súly, amivel kiegyensúlyozzák a kereket. Nagyonokossrác nem csiszolta le az előző ragasztót, arra ragasztott, persze hogy nem ragadt rá.

Papi gurítja vissza hogy újra kiegyensúlyoztassa. Mivel 100 méterrel arrébb álltunk meg, mert Papi nem akarta a szájukban feltenni, ezért egyszerűbb volt visszagurítani, mint felemelni a tetőre a 3ö kilós kereket, ott levenni, visszaemelni és újra leemleni.

Ja. Még valami. Rendőrségi jegyzőkönyv. Vasárnap találtunk egy pénztárcát. Készpénz , bankkártya, igazolvány. Elautóztunk a rendőrségre, ami vasárnap zárva. De megoldottuk. Leadtuk. Napi jó cselekedet. Pipa.

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük