Egyéb

Tüske

Rengeteg jó minőségű kerékpárút van Adelaide-ben és környékén, amik az északi és a déli borvidékeket is lefedik. A kormány pedig támogatván az egészséges életmódot és kikapcsolódást kiadott öt, igényesen elkészített térképet, ami lefedi ezeket az utakat. Le a kalappal, végre valami használható anyag, amin még én is meglepődtem. Ráadásul ingyenes az egész, csak neten kell megrendelni és ők kipostázzák neked. Piros pont.

A csapat teljes harci díszben, indulásra készen.

Barátainkkal összeborulva négyesben első körben megcsináltuk a Linear-park egyharmadnyi szakaszát. Nem kell nagy távra gondolni, nem “Giro d’italia” stílusban nyomjuk ezeket a kerekezéseket, hanem amolyan nyuggeresen. Az én biciklim ráadásul olyan, mint az E.T. filmben Elliott biciklije, egy kosár van az elején. Ez nem száguldozásra lett tervezve hanem elemózsia cipelésre, piknikezésre és bámészkodós kerekezésre.

Tőlünk indultunk és a Linear-park hegy felé vezető szakaszát kerekeztük le, ami 24,5 km volt oda-vissza. Papi boldogan jegyezte meg, hogy a térde 100%-osan szuperált. Ez volt az első biciklizése a másfél évvel ezelőtti térdműtétje óta.

A Linear-park kerékpárút az Adelaide-i hegyek lábától indul, át a belvároson le egészen a tengerpartig. Hossza 32 km. A kerékpárút a patak mindkét partján párhuzamosan fut. Kb 2,5 kilóméterenként van egy kis fahíd a patak felett, ha vissza szeretnénk fordulni. Ivókutak, közWCk, padok-asztalok és játszóterek szegélyezik a betoncsíkot. Az egész park gyönyörűen karban tartva, így igazi élmény volt a nagy fák árnyékában kerekezni. A következő etapunk ismét tőlünk fog indulni, de most a másik irányba, be a belvárosba és vissza, vagy, ha nagyon fittek leszünk akkor le a tengerpartig és vissza.

Linear Park kerékpárútja a Torrens-patak partján. Balra a zöld karika a hegyalja, ahonnan indul. Piros pötty az 1/3 szakasz, ahol lakunk. Kék pötty 2/3 szakasz Adelaide belvárosa. Jobbra a barna négyzetig az utolsó etap le a tengerig.
Útközben: elől a fiúk
Útközben: a kép szerinti jobb fülem alatt hátul Móni a sereghajtó, de persze nem volt semmilyen verseny.
Pihenő az egyik tónál.

Az út végig aszfaltos/betonos, ezért is csodálkoztunk mikor defektet kaptam, pont a hegyek alatt. Extra belső nem volt nálunk, ebből tanultunk, mostantól már lesz. Még szerencse, hogy egy javító-csomagot azért bedobtunk, különben tolhattam volna vissza a biciklimet 12 kilóméteren keresztül. A fiúk nagyon ügyesen megragasztották a kilyukadt belsőt, s folytatni tudtuk utunkat. Így legalább kalandosra sikeredett a kirándulás. Visszafele piknikeltünk egyet a patak partján.

A hegy lábánál bekaptam a tüskét, mosolyom nem őszinte…
A fiúk nekiálltak a javításnak
Ahogy a nagykönyvben meg van írva: ügyesen félig kifejtették a belsőt, megkeresték a lyukat (ami mikroszkópikus méretű volt, megcsiszolták a gumit, hogy tapadjon a ragasztó, jól bekenték ragasztóval és 5 percen keresztül nyomták rá a foltot, majd hősiesen, felváltva felfújták a gumit. Tádáááá. Működött. Haza tudtam kerekezni és még egy 4 km-es kitérőt is be tudtunk iktatni.

És hogy mibe mentem bele? Gyilkos egy cucc az biztos, már a kinézete is ijesztő: csillagbogáncs (caltrop) Ismertük már korábbról ezt a gyomnövényt. Volt olyan, hogy a túracipőnk talpa tele volt ilyennel. Még szerencse, hogy profi, vastag talpú cipőben szoktunk túrázni. Sima sportcipő, vagy ne adj isten az ausztrálok kedvenc gyalogló lábbelije a vietnámi tanga-papucs nem fogja meg, úgy átszúr, hogy a talpunk bánja. Nagyon figyeltem, hogy még véletlenül se hajtsak bele egy ilyenbe, de nem volt szerencsém. Ettől függetlenül a biciklizés kellemesre sikeredett, jó móka volt és egy defekt mindig benne van a pakliban.

Íme a ludas… ugye milyen óóóóriási nagy?! (a méretarány egy mutatóujj)

Be lehet jelenteni az önkormányzatnál ha látunk ilyen bogáncsot. Gondolom írtják, ezért kell nekik a riport. Ja nemcsak ilyen keréklyuggató bogáncsok vannak, hanem kígyók is.

Csabi profi módon (ezt mondjuk Csabitól el is vártuk) GoPro kamerával felvette végig az utat, egy aplikáción keresztül pedig összeállított egy jópofa videót, amihez képeket is lehetett csatolni, illetve a végén kielemezte egy grafikonnal a kirándulást: hány km-t mentünk, mennyi volt a szintemelkedés s persze hogy meddig tartott a kirándulás.
Ahogy feljebb említettem még belefért egy 4 km-es kitérő kedvenceinkhez a boab fákhoz. Mindig kapnak egy ölelést a „hordó-hasak”. Mellékesen megjegyzem azoknak, akik lepörgettek a bejegyzés végére, hogy már megvettük a mi kis boabfánkat a kertünkbe és elneveztük őt Bendőnek. Egyelőre cserépben nevelkedik és ha felköltöztünk a hegyre kikerül a kertbe.

Oldalak: 1 2

4 hozzászólás

• katapapi

Érezzük ám a szúrkálódást a kérdésben… 😉

Minek vesz az ember 50 évesen fát, úgyse látja felnőni! :-))))
      A korábbi légifotók felkutatása alapján 7-9 év alatt már szép fává cseperedik, hordó hassal és nagy lombkoronával. Későn kaptunk észbe, hisz a Nyugat-Ausztrálos túra alkalmával szerettünk bele ebbe a fába. Igaz, akkor meg még nem tudtuk, hogy mi valaha is bele fogunk vágni egy építkezésbe.

Lehet nagyobb fákat venni, láttunk pont Mont Barker közterületén vagy 10 db tinédzser korú boab fát. Folyamatban van a levél az önkormányzatnak, hogy hol szerezték be, mert ami növénylerakatokat mi felkerestünk csak ilyen kis bébi palánta volt cserépben, amit mi is megvettünk. Pár nap múlva összedobok egy rövidke bejegyzést Bendőről, hogy mekkora volt, mennyit nőtt stb.

És hogy lesz-e árnyék mire jöttök? Megoldjuk. Árulnak még napernyőket…

• Lackó

Nagyon klassz volt látni titeket a fotókon, hogy az elmúlt évtizedekben (mióta személyesen nem találkoztunk) semmit sem öregedtetek.

Szögek meg üvegszilánkok vannak itt is, de azért nagyon hálás vagyok, hogy legalább kígyók nincsenek. 🙂

• katapapi

Köszönjük a dícsérő szavakat. Hát pedig megöregedtünk. De úgy látszik, hogy még mindig jól bánunk a Photoshop-al. 😉

A kígyókkal/pókokkal 15 év után se sikerült barátságot kötni. Erre mondjuk Papi épp szombat délután céfolt rá, mikor hezitálás nélkül megsimogatott egy mérgező kígyót. Igaz nem tudta hogy mérgező. Amúgy egyből eszembe jutott ez a hozzászólásod és mindjárt fel is dobok egy rövidke bejegyzést erről, mert nagyon érdekes volt amibe belefutottunk aznap.

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük